söndag 17 juli 2011

Liten aktivitet

Har bestämt mig för att varje dag måste innehålla någon form av aktivitet under semestern. Tänker att jag kanske på så sätt kan hitta lite motivation i min träning och samtidigt bygga upp kroppen och hitta tillbaka till formen så sakteliga. Jag har 5 veckor kvar av min semester, så teoretiskt sett bör jag hitta formen någorlunda innan hösten kommer.
Idag blev det dock ingen konditionsträning, det blev benstyrka i form av jordgubbsplockning. Ja, ni vet; man måste huka sig ner på knä och upp och sträcka emellanåt. Nej, jag skojar bara. Vi plockade jordgubbar, ja. Men dagens aktivitet blev istället armstyrka, alltså träning med gamla hederliga hantlar. Kan inte så många övningar, så det blev lite axlar, triceps och biceps medans jag tittade på film med resten av familjen.  
Imorgon hoppas jag att jag tar mig i kragen och springer intervaller, men jag kan aldrig riktigt lita på att det blir som jag tänker. Men det är min tanke här och nu iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar