tisdag 19 juli 2011

Motivationen is back in town!

Idag fick jag tillbaka motivationen! Det känns så bra!! Jag är lur om att den kommer att vara med mig ett tag framöver nu. Plockade fram dessa och sen bar det iväg:
Räserdojjorna.

Körde ett intervallpass med 8*2 min och 45 s vila mellan varje. Lite blygsamt, jag vet, men jag är nöjd att jag tog mig ut. Konstaterade under passets gång att a) jag är inte en löpare som gillar att springa i värme och b) jag har fortfarande trassligt i höften. Skrapade ihop 8,7 km totalt och avslutade med en lååång stretch innan det var dags för middag.

Därefter var det dags för dagens andra(!) aktivitet (ja, jag sa ju att motivationen var tillbaka).
Min man och mina barn tränar ju-jutsu och jag hängde med dem på lite slag-och sparkträning. Barnen körde mest fri lek medans mannen agerade sparringpartner till mig så att jag fick boxa skiten ur mig. Och det gjorde jag ordentligt, fyy vilken träningsvärk spaghetti-armarna kommer att ha imorgon. Men det var så himla kul! Sen turades vi om och fastän mannen inte slog hårt så hade jag fullt sjå att hålla emot.
Därefter blev det Fight Club och vi skulle gå en match och puckla på varandra. Ja inte hårt utan det gällde att få in ett slag eller en spark och samtidigt parera för den andre. Grymt svettigt. Passet avslutades med att mannen fick in en spark i min lårmuskel så jag golvades. Eller; jag är ju lite av en drama-queen, så jag skrek ut min smärta och segnade ihop på golvet. Mannen försökte lindra genom att massera precis där sparken tog så jag ömsom skrek och skrattade. Sen var fighten över.


Fight Club:)
Visst ser jag grym ut!

Avslutade med herr sjukgymnasts core-program. Orkade bara 4 varv idag, men det känns helt okej.
Blir spännande att se hur ont det kommer att göra i kroppen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar