fredag 29 juni 2012

Testsim

Kan lugnt säga att jag gruvar för simningen i Luleå Midnight Swim imorgon. Inte för själva simningen, utan mer för kylan.
Var ned till stranden ikväll för att återigen göra ett litet testsim. Denna gång hade jag tagit en åksjuketablett innan, samt lånat mannens öronproppar - allt för att förebygga eventuellt illamående. Och gissa vad? Det funkade. Inget illamående what so ever när jag klev upp.
Däremot var kylan inte att leka med. Helt ärligt vet jag inte om jag fixar att simma 1 500 meter när det är så här kallt. Till råga på allt har jag hunnit bli förkyld, men det är inget som jag tänker låta inverka på mitt beslut. Tänker däremot på hur det blir om jag väljer att simma imorgon, om det förvärrar förkylningen så att jag är risig till Vansbrosimmet nästa helg. Det är det inte värt, jag vill inte riskera min Klassiker nu när jag har fixat Vätternrundan!
Jag tänker bestämma mig imorgon hur jag ska göra. Nu ikväll ska jag in till Norra Hamn för att titta på syster och så Jonas Colting såklart som är kvällens stora affischnamn. Tyvärr har det inte annonserats så mycket om just det...

Det är hälsosamt och stärkande i vattnet?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar