onsdag 27 juni 2012

Styrka

Minst två dagars vila mellan varje löppass, så är planen till en början. Därmed var det inte aktuellt med någon löpning idag. Inte blev det någon cykling heller. Istället drog jag fram hantlarna, kettlebell, basketboll, hopprep och körde ett pass från NTC. Den är förträfflig. Övningarna är nog så jobbiga för mig och när en halvtimme har gått är jag rätt mör i kroppen och svetten rinner.
Idag lade jag in hopprep på uppvärmningen istället för jogg. Känns så fånigt att jogga runt i vårat lilla hus. 

Japp, dotterns långhopprep fick vara med ikväll igen!

Och basketbollen då, vad gör man med den kanske ni undrar? Jo, den används till att göra armhävningar på. En hand på bollen och en i golvet. Jobbigt så det förslår, jag har det nog så kämpigt med de vanliga armhävningarna. Känns nästan lite farligt också, för när jag blir trött vinglar bollen. Kan ju slå ut tänderna om det vill sig illa. Snacka om extremsport!

2 kommentarer:

  1. Tack för dina ord på bloggen! Simmet gick över förväntan! :) Det var så KUL!

    Håller tummarna för dig ikväll! Det kommer gå jättebra! Gå in i simbubblan och kör järnet! Jag skickar massa simendorfiner till dig!:)

    Heja heja!!

    SvaraRadera