söndag 3 juni 2012

Löparglädje upphöjt i två!

Yes, där satt den. ÄNTLIGEN! Var ut på en 8 kilometersrunda ikväll och det är första svängen på tid och evighet, ja iallafall känns det så för mig, som jag inte känner av skadan i mitt knä!
Jag kan inte säga hur otroligt skönt det kändes att bara få springa utan att känna det minsta lilla skav i knät. Hipp, hipp hurra!
Nu ska jag inte göra något förhastat, utan bara fortsätta rehaba mig och förhoppningsvis njuta av fler skadefria rundor!

Glad ända in i själen!

Sen var kvällens runda extra kul för att jag har köpt ett par lättviktsdojjor som jag tjuvkörde med. Sjukgymnasten sa att jag bara fick köra med dom "tråkiga" pråmarna tills nästa gång vi ses. Men eftersom de här dök upp i postlådan i veckan, så var jag ju iallafall tvungen att få testköra dem.
Och vilka skor!
Nu är 8 kilometer inte mycket att göra en utvärdering på, behövs ytterligare några rundor för att göra ett rättvist utlåtande, men de här skulle lätt kunna bli mina favoritskor! Som ett par Kayanos fast oerhört mycket lättare!

Lätta, snygga och snabba!
Det blev alltså ett par Saucony Kinvara 2. Tänker nog tjuvköra någon gång till med dem. Det sjukgymnasten inte vet, mår han inte dåligt av!
Fast kanske mitt knä.

2 kommentarer:

  1. Weehoo Linda!! Vad härligt att höra att knät är bättre! Känner glädjen ända ner till väst :)! Snygga skor! Vart var det tritävlingen gick i sommar? :) Njut av löpglädjen! Håller tummarna för fler skadefria rundor! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu gäller det att skynda långsamt så att jag inte pajjar det här, men det är en enorm lättnad att det äntligen går mot rätt håll!
      Tävlingen är inte förrän i augusti och den går i Örebro.
      Kul att du trivs bra i din nya hemstad Lina, rätt beslut av dig:)

      Radera