söndag 24 juni 2012

Kallvattenspremiär

Strax före middagen bestämde jag och mannen oss för att testa våtdräkterna inför kommande simäventyr. Det tog en liten stund att kränga på sig den, men väl på satt den som en smäck! Vi traskade ner till stranden nedanför oss och vadade raskt i. Lite kallt om fötterna, men på kroppen var det helt okej! Nu simmade jag bara i fem minuter och var i 10 minuter totalt, men jag tror inte kylan blir något större problem på Luleå Midnight Swim - ja det skulle vara fötterna då. Dessvärre blev jag hör och häpna åksjuk. Eller snarare sjösjuk. Jag har tyvärr den oturen att bli åksjuk väldigt lätt, men jag hade inte förväntat mig det när jag simmar.
Vet inte om det beror på att jag inte har något att ta sikte på under vattnet, eller om det är som min man tror; att man blir yr när man får kallvatten i öronen, eller kanske som min syster misstänker; att man blir åksjuk av vågorna? Syster var också ute och simmade idag och hon blev också illamående, något hon inte brukar bli i första taget.
Så nu blir mitt mission att testa med åksjukepiller/tuggummi före simning till veckan för att se hur det funkar. Annars får jag helt enkelt bröstsimma mig fram under Midnight Swim och Vansbro. Det tar ju tyvärr lite längre tid...

Nybadad och illamående. Men dräkten är super!!

2 kommentarer:

  1. Snygging! Jobbigt att du blir yr! Hoppas det hjälper att ta tabletterna! Spännande med midnight swim, det var ju mitt första simlopp och det var en grym upplevelse att simma där i natten :) Ska bli kul och följa dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är den nedkortad till 1,5 km pga det kalla vattnet. Lite synd. Jag gruvar mest för illamåendet, men ska testa i veckan hur det känns om jag kör tuggummi och öronproppar. Herregud, ibland undrar jag ju om jag verkligen ska hålla på med sånt här:)

      Radera