måndag 25 juni 2012

Here we go again!

Minns inte när jag sprang sist. Men det känns som om det var länge sedan. Snörade på mig klafs-skorna (herr sjukgymnast säger att jag inte får springa i mina nya snabba förrän till hösten...) och gav mig ut på en 40-minuterssväng.
Träffade sjukgymnasten efter Vättern och hans förslag var att jag skulle köra 2 löppass a' 40 minuter + 3 alternativpass denna vecka och 3 löppass samt 3 alternativpass nästa vecka. Om det funkade bra så skulle jag få öka på träningstiden på löpningen litegrann till vecka tre.
En ringrostig löperska lufsade 40 minuter ikväll. Fick känning i det där jäkla knät vid 4 kilometer, stannade och stretchade för att sedan fortsätta. Gick över men fick ont i en höft istället.
Jag väljer att tolka det som att kroppen gnäller för att den inte har sprungit på ett tag. Punkt.

Gammelkroppen knirrar och knarrar. Tur jag har musik
i lurarna så jag slipper höra eländet:)

När jag kom hem bestämde jag mig för att stärka mina ringrostiga ben med lite hederlig rephoppning. Rock-Tove kör små och stora hopp varvat med sin löpning och Malin Ewerlöf tipsar om spänsthopp för att bygga spänstiga löparben. Så då hakar jag på trenden helt enkelt.

Lånade dotterns långhopprep, virade upp det några varv
på varje hand och sen var det bara till att hoppa.

Ville köra den avancerade stilen genom att hoppa i kors...

...som man gjorde när man var liten. Takterna sitter i
ännu!

Har glömt hur kul det faktiskt är att hoppa hopprep.
Och hur jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar