onsdag 6 juni 2012

Test

Vid storhandlingen på Coop häromdagen hittade jag en liten nyhet i mjölkhyllan. Det var Arla's mjölk med extra protein - för dig som tränar. Jag traskade förbi hyllan, men ångrade mig och backade tillbaka för att sedan stoppa ner två förpackningar med olika smak i vagnen. Tror inte att jag kommer att märka någon större skillnad av dessa två halvlitersförpackningar, men någon nytta kanske de gör - vad vet jag?

Kikade in på Arla's hemsida för att läsa mer om produkten, den information jag hittade var inte direkt någon nyhet:


Arla Ko® Mjölkdryck extra protein blåbär

Mjölk är naturligt rik på protein som hjälper kroppen att bygga muskelmassa. Just den här mjölkdrycken har vi dessutom förstärkt med 30% extra mjölkprotein jämfört med vanlig mjölk. Direkt efter träning är musklerna extra mottagliga för näringsupptag och det är ett bra tillfälle att fylla på med protein, kolhydrater och vätska som finns i mjölken. Låt mjölken bli en naturlig del av en mångsidig kost och en aktiv och hälsosam livsstil.

Naturell och blåbär.

Den med blåbärssmak var riktigt god. Hade förväntat mig något sött och sliskigt, men den känns fräsch - som vanlig mjölk där man kan ana en svag blåbärston!
Kanske är detta ett bra sätt för Arla att tjäna en extra slant på oss vardagsmotionärer, en grupp som växt explosionsartat det senaste året, vanlig mjölk duger antagligen fullt lika bra. Men visst är det lite tilltalande att  det finns en speciell mjölk med lite extra protein som hjälper kroppen att återhämta sig och bygga muskelmassa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar