lördag 23 juni 2012

Rekordcykling!

Jag har inte rört på mig överhuvudtaget sedan Vätternrundan. Men idag var det dags för en runda med Contessan. Hon är riktigt fin, har tvättat och smort upp henne sedan Vättern men hon har som sagt bara fått stå och glänsa i hallen.
Jag och mannen cyklade till Avan och hem. Det var en riktigt fin kväll med sol, lite vind och lite trafik. Vi trampade på ordentligt mot Avan. Jag har hittills inte vågat köra så mycket "tryck-och-dra" eftersom jag är rädd att mitt knä ska paja. Men nu, när jag ser att knät höll efter en 30-milsrunda, så vågade jag faktiskt testa. Vilken skillnad! Även om jag blir trött i benen rätt fort så var det ändå en enorm skillnad och skojigt att orka hänga på i ett lite högre tempo.
Kvällens runda slutade på 4,7 mil och jag satte nytt rekord i snitthastighet; 29,1 km/h. Tror att jag tidigare har haft 26 km/h som rekord. Kul!

Märk väl; bara armar och ben:)
Men överdrag fanns med i cykelväskan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar