fredag 8 juni 2012

Fredagsmys

Landade in i soffan efter middagen och kände hur jag sjönk djupare och djupare ner bland dynorna. Jag hade det riktigt bra där jag låg tyckte jag.
Men så sa mannen att han skulle ut och cykla en sväng och jag ville ju inte vara sämre efter en veckas träningstorka. Det var inte alldeles lätt att ta sig ur det bekväma ryggläget i soffan, but I did it!
Vi tog en sväng över Gammelstad, Sunderbyn, färjan över till Avan där vi gjorde ett litet fikastopp hos min syster och hennes man för att sedan fortsätta hem via Bälingevägen.

Inte en busskur, men väl en båtkur i väntan på färjan.

Fin kväll, men kallt!

Ett lagom fredagsmys på 41 kilometer. 41 kalla kilometer. Hade det kommit snöflingor så hade jag inte blivit förvånad. Fodrade cykeltights med långkalsonger under var min melodi ikväll och jag kan säga att det behövdes.
Nu ska jag snabbt krypa till kojs och njuta av denna som låg i postlådan idag:

Postis hade varit hårdhänt idag:(


2 kommentarer:

  1. Snygging!

    Härligt med cykling! Här är det också lite kyliga grader nu..ösregnat hela kvällen!

    IM anmälan ligger nog inte långt bort nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad kul Lina, jag håller verkligen tummarna för att du står på startlinjen i augusti:)
      Ska bli så kul att följa dig!!

      Radera