söndag 1 juli 2012

Den svaga länken

Det blev ingen simning för min del. Tyvärr var jag den svaga länken i vårat team. Jag valde att hoppa över då vädret var uruselt och jag har förkylning i kroppen. Nej, jag är inte sängliggandes eller har någon feber, endast ont i halsen men jag vill inte riskera något inför nästa helgs simning. Vi hade ett lag; team Six Feet Under, bestående av mig, mannen och kollegan Anders. På grund av mitt beslut fick de ragga upp Anders syster och försöka övertala henne att i sista minuten ta min plats. Vilket hon snällt gjorde! Och se vilket dream-team de skapade; de kammade hem förstaplatsen i företagsutmaningen och fick en vacker glasstatyett. Tyvärr kommer jag att skämmas varje gång jag går förbi den på jobbet, där den ska placeras, eftersom jag vek ner mig i sista stund.
Tycker att det känns töntigt att "skylla ifrån sig" på en förkylning. Känns lite som att man inte pallar trycket. Men så här är läget och mina värderingar den här gången.
Och vad som är nästan lika eländigt; jag kan inte träna något annat heller på grund av min hals. Tycker att jag har fått min beskärda del när det gäller förkylningar det här året. Frustration är bara förnamnet på det jag känner just nu.

Hur som helst så var det kul att titta på start- och målgång på fredagens Midnight Swim. Arrangemanget lämnade däremot mycket att önska, speakern gjorde t ex inte någon lysande insats. Kanske en intervju med Jonas Colting hade varit på sin plats både före och efter loppet?! Och lite intervjuer med andra deltagare, hur de kände före och efter simningen? Kanske lite extra pepp vid målgången för de som faktiskt genomförde en bragdprestation i det kalla vädret? Bara en liten tanke.
Syster gjorde en jättefin insats, simmade på 29 minuter och kom på 2:a-plats på fredagen. Hon tyckte att det gick bra, men att det var svårt att se banan. Detsamma tyckte mannen som simmade igår. Fler bojar efterlystes.

Själv har jag anmält mig till en crawlkurs till hösten. Hoppas jag kommer med!

Här kommer en bunt dåliga foton från fredagen, kanske ni kan kisa lite för att ana konturerna på deltagarna:)

Många tappra själar!
Syster innan start.
Jonas Colting vid mål...

...kom 2:a, slagen av en äldre herre.


1 kommentar:

  1. Jag tycker du gjorde helt rätt Linda! Bättre att satsa på nästa helg och vara hel och frisk!

    Stort grattis till maken din och din syster, vilket bra jobb i kylan! Trist att speakern inte gjorde sitt jobb bra.

    Vila nu och bli frisk i halsen så är du på topp till nästa helg och simmar som en fisk :)

    SvaraRadera