tisdag 29 maj 2012

Kort och effektivt

Ibland får man till det, även om tiden känns knapp.
Idag är det sonens födelsedag och all min vakna tid som jag inte har spenderat på jobbet, vill jag spendera tillsammans med honom. Det blir inte mycket tid. Därför fanns inte träning på kartan idag, trots att kroppen både kunde tänka sig att simma, cykla eller springa.
Men när sonen var nattad och kroppen fortfarande ville aktiveras, kom jag på att jag har Nike´s Training-app som är kort men effektiv. Diverse blandade övningar med hantlar, boll, kettlebell och den egna kroppen i egen hög person.

30 minuter där övningarna blandades om vartannat avverkades rätt fort med svetten rinnandes så att jag var tvungen att öppna altandörren. Lätt öm i kroppen men väldigt nöjd med mig själv och full av ny energi gav jag mig senare i kast med att slutföra en arbetsuppgift till jobbet imorgon. Alltså känner jag mig  effektiv i dubbel bemärkelse.
Hela den här veckan samt kommande vecka känns övermäktig när det kommer till jobb och fritid. Jag vet att jag kommer att få ihop det, men det skulle vara skönt att göra det med en bra känsla i kroppen istället för en rejält stressad. Känns som en favorit i repris från förra året, vid samma tidpunkt...

Får man den där magen på köpet tro?

Svettigt och kul, kan varmt rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar