söndag 1 april 2012

En avstickare

Idag har jag varit trött i kroppen. Har slappat hela dagen och inte känt för någon större aktivitet. Men så framåt kvällskvisten ville jag ha någon fysisk aktivitet som inte frestar på knät allt för mycket, så jag slängde ett getöga på Inpuls schema och bestämde mig för Afrodance. Sms:ade en kompis som mötte upp inne i stan och snart var vi i full gång med stora armrörelser och djupa knäböj i hyfsad takt till rytmiskt dunkande trummor. Hur kul som helst, tiden gick väldigt fort! Däremot är jag väldigt öm under fötterna, så något afrikanskt påbrå verkar jag inte ha. Men det är kul att testa något annat utöver löpning ibland.

2 kommentarer:

  1. Kul och säkert välgörande!

    Tycker det är skönt att du kallar marathon för en "runda" i din beskrivning! Gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu känns det väl lite längre än en "runda" eftersom jag fortfarande springer pass under 10 km. Suck. Det blir inte alltid som man tänkt sig...

      Radera