onsdag 11 april 2012

Påsklovskul!

Har varit iväg på en liten påskturné tillsammans med familjen. Vi har hälsat på nära och kära och passat på att grilla korv, åka skoter, promenera, fika och mysa ute i det otroligt vackra vädret!
Jag och mannen sprang 12 kilometer i förrgår, knät höll hyfsat; fick stanna och stretcha några gånger. Ännu inga farter att tala om alls, men jag var riktigt lycklig att kunna springa så långt!

Idag blev det ytterligare en löprunda tillsammans med mannen och föräldrarnas lilla vovve Frank. Vi masade på i 6, 5 kilometer, det gick väldigt sakta men det var skönt att röra på benen!
Tillbaka i stan nu ikväll, packade väskan med badgrejor och drog iväg till badhuset. Simmade 90 längder, försökte varva med paddlar, dolme och däremellan ingenting. Körde intervaller när jag kände mig uttråkad; 1längd snabbt och en längd sakta. Det var svårast att simma sakta, andningen blev väldigt ansträngd...
Men nu är det bara att nöta på om jag ska lyckas simma både Midnight Swim och Vansbrosimningen.

Yes, där satt den - 12 km:)

2 kommentarer:

  1. Heja dig, hoppas knäet blir bättre. Och fina simpass ser jag också att du gör! Wow! hejja hejja. Snart blir det löp på riktigt när snön smält och gatorna är sopade!

    SvaraRadera