söndag 8 april 2012

Grattis!

Den här veckan har gått med blixtens hastighet, jag har inte hunnit med bloggen tyvärr. Men tränat har jag hunnit göra iallafall, om än sparsamt. Var iväg och simmade en kväll, 80 längder - varken mer eller mindre - lyxigt att kunna hålla sitt eget tempo eftersom jag delade bassängen med tre andra.
Sen har det blivit en löptur på 7,8 km som gick riktigt bra. Det är fortfarande ingen fart att tala om men knät kändes okej och då är jag nöjd!

Helgen har gått i firandets tecken, min pappa fyllde 70 år igår och idag är det min 40- 25-årsdag. Jag och pappa firade tillsammans med närmaste släkten här hemma hos oss igår kväll. Det var supertrevligt, god mat och trevligt sällskap - jag vill fylla år oftare! Min egen fest skjuter jag upp till sommaren när man kan vara utomhus!
Jag kan däremot konstatera att mina närmaste verkar rädda för mitt förfall och försöker säkra upp det på alla sätt och vis. Vad sägs om presenter som en startplats i Vasaloppet 2013, eller en startplats i Vansbrosimmet 2012 med tillhörande våtdräkt? Det är bara att sätta igång med träningen på allvar med andra ord.
Som ni säkert förstår luktar det "Klassikern" långa vägar, så en anmälan till Lidingöloppet står för dörren här framöver!

Finaste buketten från föräldrarna!
Som en bröllopsbukett!
Ceviche med halstrad pilgrimsmussla och jordärtsskockscreme.
Helstekt oxfilé med kantarellsås och potatiskaka!
Pavlova med färska bär!
Tänk att det kan vara så härligt att bli äldre!

1 kommentar:

  1. Skönt att knät känns okey! Min vad börjar kännas riktigt bra nu, måste vara energin söderifrån ;)

    Maten ser ljuvlig ut! Visst är det härligt att fylla år :) KUL att det blir klassikern Linda! Variation förnöjer ;)! Sen är det bara och börja med triathlon sen! :)

    Vi får bestämma en date när jag kommer tillbaka! :)

    SvaraRadera