torsdag 26 april 2012

74 längder

Styrde kosan mot Gammelstads badhus ikväll för ett simpass.
Det var knappt något folk i bassängen när vi kom, men sakta men säkert fylldes det på under kvällen - däremot blev det aldrig slagsmål om utrymmet.
Avverkade 74 längder och bad mannen filma de sista längderna för att jämföra mot hur simningen såg ut i höstas. Den har blivit bättre, jag kränger inte lika mycket med kroppen längre. Men bensparken ser inte tjusig ut och armtagen är ute och fladdrar en del. Fast jag tar mig framåt och jag är mäkta stolt att jag crawlar - något jag aldrig hade kunnat föreställa mig för 10 månader sedan när jag avundsjukt spanade på de som snabbt tog sig fram i bassängen medans jag bröstsimmade.

En crawlkurs för vuxna skulle sitta fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar