söndag 22 april 2012

Toppen träningsdag

Idag har träningen varit så himla kul!
Började dagen med simning. Om förra söndagens simning var ett mindre kaos på grund av alla människor som simmade huller om buller överallt i banan, så var denna söndag en dröm! Det var knökfullt i alla bassänger, men i simbanan var det jag och mannen samt 4-5 stycken till. Där ett tag var vi till och med själva!
Simningen var riktigt kul, jag övade på att hålla huvudet rakt i vattnet vilket gick bra när det var lite folk. Annars måste jag tjuvkika framåt så att jag inte råkar simma på någon stackare. Hittade tidigare i veckan en liten film på Lanttolife där simmaren Anna-Karin delade med sig av lite simtips. Bland annat att titta på fiskarna, lyssna på fiskarna. Det fick bli mitt mantra i bassängen idag.
Det blev 90 längder innan det var dags för lunch.



Efter lunchen blev det trainer i 1,5 timme. Underhållningen blev en inspelning av London Marathon. Tiden gick snabbt och när jag var klar med min cykling hade de snabbaste i maran nästan sprungit i mål...

Tankade på med mera mat och sov på soffan i 30 minuter innan det var dags för dagens sista pass; löpning med grannen. Vi drog iväg på ett 7-kilometerspass och hade riktigt tur med vädret; solen var framme och det blåste näst intill ingenting. Vilket lyx! Kroppen kändes lätt och bra och jag hade kunnat fortsätta springa ett bra tag till. Av knät kändes det inget, kanske för att det inte blivit så mycket löpning under veckan?



Jag är nöjd med min träningsdag, allt gick så lätt och det kändes så kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar