måndag 16 april 2012

Havet är djupt

Det blev ett simpass ikväll. Lite mindre folk i bassängen och absolut inte det kaos som rådde igår, skönt. Men jag hinner ju tänka en del där jag ligger och harvar på längd efter längd. Ikväll funderade jag mycket på Luleå Midnight Swim. Om hur många kallsupar jag kan tänkas få? Och hur kallt kommer det egentligen att vara om fötterna? Vad gör jag om jag får sendrag under fötterna? Och hur mycket sikt är det egentligen? Är det alldeles jättemörkt under mig och vad lurar där? En viss impact har ju Hajen-filmen haft på mig, det ska jag erkänna. Nu fattar ju även jag att det inte kommer att dyka upp någon haj, men vem vet; kanske gammelgäddan lurar på mig i vassen vid Gültza-udden?

Simningen kändes hursomhelst kul ikväll. Det var jobbigt konditionsmässigt, men skönt att få röra på sig. Tyvärr blev det inget spinningpass med Lina men förhoppningsvis har hon fler pass att välja bland under denna vecka!

Avrundar med en absolut favorit, lugnt och skönt. Den här blir jag aldrig less...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar