söndag 15 april 2012

Triathlon på låtsas

Planen imorse var att vara tidigt på plats på badhuset för att avverka 1 timmes simning. Planen följdes till punkt och pricka, men slutfördes tyvärr efter 40 längder eftersom det var ett mindre kaos i simbanan. Bröstsimmare försökte samsas med crawlare om utrymmet och i en egen skapad bana däremellan simmade ytterligare två crawlare väldigt forcerat, svallvågorna gick höga. Det var folk huller om buller och överallt.
Därmed sa jag och mannen tack å hej och pallrade oss upp fortare än kvickt. Det visade sig senare att vi inte varit ensamma om det. Trist.

Åkte hem och tankade med lite käk, för att sedan hoppa upp på Contessan som är uppställd på trainern. Körde 1, 5 h cykling medans svetten sprutade. Kul, men attans så ont jag får i underredet. Hur ska det gå att sitta och gnida på den där hårda sadeln i 30 mil kan man ju undra?

Därefter fortsatte jag med 5,5 km löpning bara för att få komma ut i solen som tittade fram under eftermiddagen. Härligt! Kvällen avslutades med Mästarnas Mästare på TV:n, ett program som jag gärna följer. Nu är det dags för skönhetssömnen, sen väntar en ny arbets- och träningsvecka!

Snart får hon komma ut!

1 kommentar:

  1. WOW vilken triathlon dag! Grymt bra jobbat! Avis jag blir! Längtar efter ett sådant pass! Och HOPPAS att våren och värmen kommer snart så cyklarna kan rastas utomhus!

    Hoppas vi ses imorn :)

    SvaraRadera