onsdag 25 april 2012

Domen

Träffade sjukgymnasten idag som konstaterade det jag redan visste; löparknä.
Ingen löpning till att börja med som det ser ut just nu. På fredag ska vi göra en löpanalys på löpbandet där jag ska ta med mig två par av de löparskor som jag använder mest. Efter det ska han lägga upp en plan för hur jag ska träna framöver och även försöka utröna vilken typ av sko som är bra för mig. Jag vet att Kayanon egentligen är till för lite tyngre löpare, men jag tycker att den känns som att springa på moln med.
Hopp om livet finns det iallafall; Lidingöloppet kommer inte att vara något problem eftersom det inte är förrän i slutet av september, dessvärre blir det inget Göteborgsvarv eller Stockholm Marathon vilket jag redan insett.
Cykling utan motstånd går bra så länge jag inte känner av knät och simning är fritt fram. Tadaa, där har ni min träning den närmaste tiden framöver.
Sen ska jag smörja knät med antiinflammatorisk salva tre gånger om dagen i 7 dagar, ha ett uppehåll på 3 dagar och sen köra igång samma procedur igen i 7 dagar. Parallellt med detta så ska jag köra mina stretchövningar. Vore väl själva den om jag inte får bukt med eländet efter detta.

Ikväll blev det 1 timmes cykling på trainern med väldigt lätt motstånd.

Kayanosarna åker med till sjukgymnasten.
Vad blir domen, flipp eller flopp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar