lördag 31 mars 2012

Ute på djupt vatten

Har precis klickat iväg min anmälan till Luleå Midnight Swim. Jag kan erkänna att jag får lite fjärilar i magen när jag tänker på att jag ska simma i öppet vatten i hela 3 kilometer. Vad har jag gjort? Jag som bara har crawlat i bassäng. Och nu finns det ju ingen kant jag kan hänga i när jag blir trött eller vill hämta andan, vilket jag gärna vill göra efter varje avverkad längd... Som sagt, det här blir en rejäl utmaning. Men samtidigt blir det lite spännande också. Ska jag klara det? Förutom jag är det mannen samt en arbetskollega som ställer upp med ett lag som vi så fint har döpt till "Six feet under", hehe.

Annars har denna vecka varit rätt så träningsfattig av olika anledningar. Men idag tog jag igen lite av det genom att först ge mig ut i det fina vårvinter-vädret och springa 7,4 km. Knät gav sig till känna under passet, men jag stannade och stretchade några gånger vilket hjälpte rätt bra! Därefter dammade jag av min kära racercykel. Ställde den på trainern och cyklade i 35 minuter. Rätt så tråkigt men ändå överkomligt eftersom jag drog på musik på hög volym. Det är alldeles för mycket grus kvar på vägarna för att jag ska våga mig ut "på riktigt". Jag väntar några veckor till.
Efter det blev det några styrkeövningar och stretch. Kvällen avslutades med film, popcorn och godis tillsammans med familjen och barnens kompisar. Valet föll på Tintin och alla tyckte att den var riktigt bra!


Luleå Midnight Swim. Bild lånad från deras hemsida.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Klart att du kommer klara det!!

    Mera dips på träningsschemat nu! ;)

    SvaraRadera
  2. Okej, ska bara hitta gummibandet till den där triceps-mojängen först...;)

    SvaraRadera