fredag 27 april 2012

Löpning på band

Besök nummer två hos sjukgymnasten idag. Hade med mig träningskläder och två par löparskor eftersom han ville kika på fotisättningen medans jag sprang på bandet.
Började med uppvärmning; promenadtempo. Därefter ökades farten till joggtempo, fick springa så en stund för att sedan avbryta och snabbt byta skor. Upp på bandet igen, tempoökning och sen byte av skor igen. Tempot ökades hela tiden och mot slutet var det en rejäl höjning, jag var redigt ansträngd och konstaterade snabbt att kondisen inte är vad den var vid den här tiden i fjol.
Summan av kardemumman: Investera i ett par nya löparskor som inte är lika dämpade som mina Kayanos men inte lika "lätta" som mina DS. Fortsatt stretch, smörjning med antiinflammatorisk salva och träning:
Jag får springa två pass a' 40 minuter per vecka; inga backar utan bara på platten, inte heller några intervaller.
Cykling två pass i veckan och slutligen simning två pass per vecka där jag även får avsluta det ena simpasset med ett pass vattenlöpning. Ska få lära mig tekniken nästa fredag - ser med spänning fram emot det!

Dessvärre blir det inga löpartävlingar här framöver, Varvet och maran stryks som bekant ur min kalender. Det viktigaste just nu är att bli återställd! Först ut av mina utmaningar blir istället Luleå Midnight Swim. Både spännande och skrämmande på samma gång!


3 kommentarer:

  1. Spännande med vattenlöpning, det skulle jag också vilja prova! Vart ska du köra det? Bra att du är igång och vet vad du ska göra för att bli bättre, snart kommer du vara på banan igen!!

    Hoppas vi ses på cykeln idag!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag hade så gärna velat vara på ditt spinningpass Lina men tyvärr gick det praktiska före träningen idag! Dessvärre får jag bara cykla med noll motstånd, så det hade inte känts så kul att mesa medans ni övriga körde järnet;)
      Men snart så!!

      Radera
    2. Glömde ju; jag går på City-rehab hos en kille som heter Michael. Det är han som ska visa mig tekniken i vattenlöpning!

      Radera