måndag 31 januari 2011

Skidtur

Ikväll har vi superväder; +3 grader och vindstilla. Enormt sugen på att bege mig ut på en löptur, men schemat säger vilodag så då vilar jag.
Maken och jag tog därför med barnen till elljusspåret för en liten skidtur. Det var hur härligt som helst. Barnen tyckte också att det var roligt och det var kul att se att de har fått in lite bättre teknik, för idag behövde vi inte hasa oss runt spåret utan vi fick staka på rätt bra för det mesta. Kanske var det för att jag lovat dem varsin semla om de körde på bra...
Sagt och gjort, när vi kom hem var det bara att fixa i ordning semlor till alla skidåkare. Väldigt gott! Jag som lovat mig själv att bara käka fika under helgen, det går inget vidare kan jag säga. Men jag har iallafall blivit bra på att äta mer grönsaker till mina måltider, alltid något, och det borde uppväga mina brister på fika-fronten.
Imorgon står det steg-intervaller på schemat. Har aldrig gjort det förut så det blir en ny erfarenhet. Funderar på om det går att ställa in Garmin på något sätt så att den piper när det är vila och sedan igen när det är dags att springa? Har kört så när jag sprungit "vanliga" intervaller men nu är det ju olika sträckor?
Tips mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Du kan göra det i det "avancerade" intervall-läget i Garmin 305, jag har själv en stege med 2x5-4-3-2-1 min löpning liggande i klockan som jag visserligen bara använt någon gång.

    Det är en hel del tryckande på klockan för att lägga in ett sådant pass men det går, ett enklare alternativ är såklart att avaktivera autolap och trycka på/av varje intervall genom att trycka på Lap men nackdelen är att du måste springa och kolla på klockan för att hålla koll på tid eller avstånd.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Staffan! Jag satte min man att knappa medans jag bytte om. Funkade riktigt bra!

    SvaraRadera