söndag 30 januari 2011

Lugn helg

Helgen har gått i firandets tecken, som coachen uppmanade oss adepter till. Fast ett lugnt firande, det har inte varit något raj-raj direkt:)
Åt gott i fredags kväll, bowling med familjen på lördag följt av ännu en god middag.
Idag har jag bara tagit det lugnt; läst, lagat lite käk inför kommande vecka så att det inte ska bli så stressiga dagar och så slutligen sprungit ett långpass.
Vi hade -18 grader när jag klev upp på morgonen, men allt eftersom dagen gick så blev det varmare ute och när jag begav mig ut så visade tempen -13 grader. Tog på mig "gristrynet" vilket visade sig vara ett bra drag för det blev lite kyligare under tiden jag var ute. Dagens pass skulle mäta 15 km men slutade på 17, jag hade ett mål som jag skulle springa till och sedan vända och det blev lite längre än tänkt. Men kroppen kändes bra, så jag tuffade på. Skulle egentligen behövt hålla ett lägre tempo än det som blev, men precis som jag skrev i tidigare inlägg så är det som om benen hittar en egen fart som de ligger och maler på i.
Funderade en del på mitt mål på Varvet i maj medans jag sprang. Just nu känns det inte som att jag kommer att fixa det utan mer som att jag kommer att landa in på 1,49-strecket. Men det kommer en del intervallpass i schemat framöver, så det kanske händer något under våren...

Dagens pass:
Distans: 17 km
Tid: 1h 37 min 14 sek
Medeltempo: 5,43 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar