söndag 16 januari 2011

Latkorven is back

Prick en vecka sedan jag rörde på mig, senaste veckan har varit usel när det kommer till träningsdelen. Började veckan med en tjänsteresa, hade packat ned löparkläderna men det blev aldrig någon tid till träning. Därefter slog kylan till ordentligt och termometern kröp ner till modiga -29 grader, vilket jag inte ens ger mig på med min Airtrim, så jag valde att hoppa över träningen dessa dagar. Idag har kylan äntligen gett med sig, men då vräker snön ned och det blåser så det står härliga till.
Detta fick jag smaka på ordentligt när jag gav mig ut på dagens pass och jag lovar; det var straffet för att jag inte rört mig i veckan  - Kung Bore piskade små, hårda snöflingor i mina ögon som stack så till den milda grad att jag var tvungen att blunda halva passet. Ja visst, jag var ju tvungen att kika lite då och då så att jag inte styrde i diket men det här var det j-vligaste pass jag varit ute på denna vinter. Men som tur är kommer det till slut en vändning på min runda och på hemvägen hade jag medvind vilket underlättade enormt. Däremot var vägarna oplogade så mina ben kommer att vara möra imorgon - men det är härligt, då känns det att man har rört på sig! Avslutade med plankan, sidoplankan, armhävningar, ryggresningar, situps och en lång stretch.
Coachen har hintat mig om Premiärmilen som går av stapeln i mars. Är riktigt sugen på att vara med för att kolla formen. Jag antar att banan är snöfri då och det lockar extra mycket. Ska ta mig en funderare under kommande vecka, ska höra med en bekant om hon är sugen att haka på det är ju roligare om man har sällskap...

Dagens pass:
Distans: 10,06 km
Tid: 1h 03 min 27 sek
Medeltempo: 6,18 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar