söndag 2 januari 2011

Långpass

Hade egentligen vilodag enligt mitt träningsschema idag, men jag var träningssugen och vädret var milt så jag lade in ett försök till långpass. Tänkte att det skulle gå riktigt långsamt, siktade på 6-minutersfart vilket jag gjorde riktigt bra. Är dålig på det där med långsamma pass, jag hamnar på något konstigt sätt alltid i ett "lagomtempo" som går fortare än vad jag tänkt mig innan passet börjat. Men idag gick det långsamt och bra, tyvärr p g a att jag fått en ordentlig känning på baksida lår igen. Det slog upp under föregående pass och jag trodde nog att det skulle gå över, men där hade jag fel.
Nu är jag trött på förkylningar och klen kropp med diverse ont här och var så jag väljer just nu att köra på iallafall. Det får bära eller brista. Ska vara riktigt noga med stretch- och styrkeövningar parallellt med löpningen, kanske det hjälper...

Dagens pass:
Distans: 14,29 km
Tid: 1,25,30
Medeltempo: 5,59 min/km (nästan på pricken 6 minutersfart:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar