lördag 22 januari 2011

Härligt pass

Kom hem från tjänsteresa igår kväll och åkte raka vägen på After Work. Hade inte så mycket med löpning att göra, men det var supertrevligt iallafall. Det blåste och snöade rätt så mycket när vi landade och tänk; det behövdes inte mer än så för att jag skulle ställa in mina planer på ett träningspass. God mat, trevligt sällskap och värmen lockade så mycket mer.
Men jag tog igen det idag. Vid lunchtid så sprack molntäcket upp och vi fick en blå himmel med strålande sol och endast -6 grader. Vägarna var plogade så underlaget var riktigt bra!
Körde en långsam uppvärmning i 15 minuter och därefter fartlek resterande del av passet. Är nöjd med dagens löpning, jag tycker att jag körde på riktigt bra under farthöjningarna och sen försökte jag ha relativt korta vilor där jag joggade sakta. Det är sån skillnad att få springa på dagtid när solen är framme, jag känner mig mycket piggare och full av energi. Sen är det, peppar peppar, skönt att jag inte har någon förkylning i kroppen. Hoppas det får vara så här nu ett lååångt tag framöver!

Imorgon står långpass 18 km på schemat och det ser jag också fram emot. Tycker att det är skönt att få ge sig iväg på ett pass utan press på fart. Däremot är jag lite less på mina rundor så imorgon bitti ska jag försöka tänka ut en ny runda, så att jag känner mig extra motiverad att ge mig ut! Det brukar gå lättare att springa om det finns nya saker att titta på. Sen underlättar det givetvis om man har bra musik i lurarna, så ikväll ska jag möblera om lite i min Spotify-lista.

Just nu ser delar av min låtlista ut så här :

1. One - Swedish House Mafia
2. Love kills - Robyn
3. Silen Shout - The Knife
4. Hollywood live remix - Madonna
5. Galvanize - The Chemical Brothers
6. Get some - Lykke Li
7. Kärlekens tunga - September
8. Das Boot - U96
9. Lay all your love on me - Erasure
10. Mikrofonkåt - September

Dagens pass i siffror:
Distans: 8,80 km
Tid: 48,49 min
Medeltempo: 5,32 min/km



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar