tisdag 25 januari 2011

Nu vill jag ha vår!

Nu får det vara nog. Jag vill inte ha mer vinter nu. Det är inget större fel på vintern som årstid, förutom då det är superkallt eller snöstorm. Men jag är less på alla förkylningar som härjar överallt. Hostande och snorande dagarna i ända, både hemma och på jobbet. Jag känner att ytterligare en förkylning lurar på mig, den bara väntar på att få slå klorna i min hals och boa in sig där för en obestämd tid framöver.
Coachen skickade ett mail i måndags, att jag skulle äta extra vitaminer nu eftersom jag hade en intensivvecka förra veckan (nåja, jag missade ju ett pass, men dock...) och kroppen därför kunde vara extra mottaglig för t ex förkylningar. Undrar om hon knäcker extra som spåtant, eftersom det är just det som är på gång. Har käkat ordentlig mat med mycket grönt och frukt, framför allt apelsiner. Druckit mycket vatten och rött te. Pressat apelsinjuice och rivit ner ingefära, bara utifall att.
Nu stod det lätt distanspass på schemat idag och jag ville inte missa ytterligare pass, så jag drog iväg ut. Kände efter någon kilometer att kroppen inte var sådär pigg som förra veckan. Men jag slutförde mina kilometrar iallafall och det känns skönt nu efteråt. Skyndade att proppa i mig äggröra och färskpressad apelsinjuice direkt jag kom innanför dörren. Nu väntar en lång stretch, dusch och kvällsfika innan det är dags för sängen. Ska vara noga med sömnen nu när kroppen känns halvkrasslig.
Imorgon är det vilodag och på torsdag lätt distans 8-10 km. Ska göra allt för att förebygga förkylning tills dess!

Dagens pass (vad är det med Garmin Connect? Kan inte komma in på sidan...):
Distans: 8,32 km
Tid: 49,08 min
Medeltempo: 5,52 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar