torsdag 30 december 2010

Tänkvärda ord

Läste inlägget min coach skrivit i sin blogg idag. Inlägget handlade om vilken betydelse bekräftelse har och hur enkelt det är att ge detta i positiv form till sin omgivning. Så kloka ord! Och visst är det så, att man alltid kan bli bättre på att ge bekräftelse och uppmuntran till dem i sin omgivning. Detta är något jag ska ta med mig in i det nya året. Som så mycket annat. Jag ska inte ge några nyårslöften, däremot ska jag försöka sträva efter att uppnå vissa mål som rör min träning och ett helhetstänk när det gäller balansen i livet; familj, träning, arbete, vänner och fritid (som idag egentligen bara består av den tid jag lägger på löpningen).  Kan tyckas enkelt, men jag vet att när stressen över att försöka få ihop vardagen knackar på så är det inte alltid så enkelt. Vi får se hur det blir, i tanken känns det ganska lätt...

Idag blev det ett jätteskönt löppass på 12,5 km. Jag avslutade passet med att köra 3 rundor snöpulsning i lekparken. Fy f-n vad jobbigt det är! Kändes som om jag klafsade fram när jag joggade hemåt efter avslutade intervaller. Men jag är supernöjd, kroppen fick sig en genomkörare. På kuppen har jag insett att jag hittills varit en bekvämlighets-löpare. Vad har utmaningarna bestått av? Något pass med backintervaller och något med fartlek. Idag kände jag att jag behöver utmana kroppen lite mer. Jag kan bli trött av ett löppass, men jag vill känna lite jävlar-anamma och köra slut på kroppen ibland. Det gör jag sällan.
Men, det ska bli ändring på det nu. Visst ska jag följa coachens träningsschema - absolut, men jag ska verkligen försöka pressa mig till det yttersta i "de jobbigare" passen. Så att jag känner att jag lever:)

Dagens pass:
Distans: 12,5 km
Tid: 1,11,31
Medeltempo: 5,43 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar