onsdag 30 november 2011

Testlopp

På (går)dagens schema stod det testlopp. Det är bland det värsta på hela schemat, det minns jag från förra träningsschemat inför Varvet. Det har väl med prestationsångest att göra, att jag helt plötsligt ska leverera en tid som jag helst vill ska se så bra ut som möjligt men som i verkligheten blir en helt annan.
Nåväl, testlopp stod det och testlopp blev det ikväll.
Jag började med uppvärmning i 2 km, därefter stannade jag och körde en kort stretch innan jag satte av på det 7 km långa testloppet. Färden gick in till stan, genom Östermalm (där jag faktiskt vände om när jag såg hur mörk och öde vägen vid vattnet var - inte ens någon som rastade sin hund, det brukar vara en rätt så välbesökt gångväg!), vidare över Bergviken och sen hem. De sista knappt 2 kilometrarna bestod av nedjogg i hyfsat sakta mak.
Jag tycker ändå att jag hade flyt vädermässigt sett; idag har det blåst ute av bara den och regnat ordentligt till och från. Men som tur var hade det lugnat ner sig när jag var ute, däremot var det väldigt halt och jag hade lämnat bugsen hemma. Dåligt val av mig...
Totalt skrapade jag ihop 10,73 km och avslutade med coachens styrkeschema. Men sorry coach, det blev bara ett varv - jag behöver ju min skönhetssömn också! Lovar att gottgöra det under veckan!

Nu är testloppet (äntligen) över - nöjd å glad!

Världens skönaste dojjor? Tyvärr fel val ikväll...

Imorgon lär det inte bli någon träning, då är det dags för raj-raj med jobbet igen. Men på fredag, då stundar backträning!

1 kommentar:

  1. Djärvt att ge sig ut idag! Jag hoppade kvällslöpet. Starkt av dig!

    SvaraRadera