måndag 14 november 2011

Smygsimmar lite

Bokade in mig på spinning och core tidigare idag. Längtar verkligen efter att få ta ut mig på något av Linas spinningpass! Men sen avbokade jag en stund senare. Fegade ur, tänkte att jag inte ville öppna upp min träningsvecka med en rivstart utifall det blir bakslag. Planen var ju att smyga igång så smått.
Istället packade jag badgrejerna och drog till badhuset. Det var rätt mycket folk, så det var lite svårt att få flyt i simningen. Men ack så skönt det var! Försökte simma de flesta längderna utan hjälpmedel;

Startade med 10 längder med flytdolme.
30 längder utan hjälpmedel.
10 längder med paddlar.
Slutligen skulle jag testa 10 längder med simfenor men rackarns vilket sendrag jag fick under fötterna. Efter två längder fick jag snällt lägga dem åt sidan och istället köra utan.
Det blev 60 längder totalt innan jag fick min efterlängtade och välbehövliga bastu!

Hade tänkt avsluta med lite yoga ikväll igen, men jag prioriterar sömnen så yogan får komma imorgon efter löpningen istället. Jag verkligen längtar efter att få springa, en trevlig bieffekt av föregående förkylningsvecka!

Supernöjd över att vara igång så smått igen!

3 kommentarer:

  1. Vi måste ha missat dig, eller du kanske körde i Gammelstan? Bra simmat!

    SvaraRadera
  2. Nästa måndag får du komma på spinnpasset!:)

    Ja inte kan du varit på pontus? Det var i alla fall galet med folk där också! Bra simmat!!

    SvaraRadera
  3. Jag simmade i Gammelstan, det blev lite mindre folk 20 min före stängning men då hade jag redan klivit upp...
    På måndag är planen att sitta på en bike hos dig Lina;) Ser fram emot det!!

    SvaraRadera