söndag 27 november 2011

Långpass

Efter en vecka fylld av träningstorka blev det till slut ett löppass idag. Torkan har sin grund i tidsbrist och när jag har tidsbrist tappar jag tyvärr lusten till träning. Jag har helt enkelt inte orkat jaga tidsluckor för att trycka in lite löpning. Men idag hade jag en hel söndag utan några planer överhuvudtaget, och när grannen ringde för att fråga om jag inte skulle med på ett löppass tackade jag givetvis ja. Och vips fann jag mig själv  ombytt och klar för ett "långpass" enligt schemat.
Vi avverkade 12,5 km i maklig takt, diskuterandes det mesta mellan himmel och jord. Det går ju så himla lätt att springa när man har sällskap!
Tillbaka hemma körde jag coachens styrkeschema, denna gången 2 varv - inget fusk här inte....
Nu väntar middag och adventsmys, senare ikväll blir det även en bastu. Livet är trots träningstorka rätt gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar