fredag 18 november 2011

Fredagsträning

Kvällens träning bestod av 76 längder crawl. Hade gärna gjort 80, men klockan blev halvåtta och då var det bara att snällt kliva upp och trippa iväg till dusch och bastu. Tyvärr har man bara 10 minuter på sig att duscha, så någon lång bastustund är det inte tal om. För efter det kommer badvakten (oftast en manlig sådan) och ska spola av golvet och då vill man inte gärna vara kvar i duschrummet eller bastun...
Det var rätt lugnt på badhuset, ingen trängsel med andra ord. Men simningen gick trögt idag. Fick inte till andningen förrän efter halva passet. 
Inspirerad av den ena Järnpöjkens simfilm som jag var fräck nog att avkräva tidigare i veckan (tack snälla C-M!!), bad jag mannen att filma mig när jag simmade ikväll. Men gode gud. Varför, kan man fråga sig? Det var det mest eländiga jag sett på länge. Okej, kanske armarna var hyfsade? Men oj vad jag ålar med kroppen. Ja, den filmen kommer definitivt inte upp här - det kan jag lova. Huva. Jag går väl fortfarande under epitetet nybörjare hoppas jag? Jag undrar hur länge man kan tänkas komma undan med det? 

Mina damer och herrar; jag ger er - Ålen.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är grymt duktig som nöter på med såå många längder! Tekniken kommer! Jag lovar att känslan kommer att infinna sig! Åh jaaa, visst är det jobbigt att se sig själv på film, men nyttigt!

    Ha en fin lördagskväll!:)

    SvaraRadera