måndag 28 november 2011

Jobbig spinning

Ikväll tog hon musten ur mig, järnladyn. Var på spinning med efterföljande core tillsammans med mannen och arbetskollegan. Det var i vanlig ordning väldigt bra, men fy så jobbigt det var idag. Svetten droppade och det sved i mina lårmuskler. Tycker det känns som om back-klättringarna har blivit jobbigare, det är en snabbare takt på musiken och motståndet är såå tungt. Eller så är det jag som har tappat kondis, vilket också är rätt troligt. Nöjd är jag iallafall med upplägget och peppet!
Veckans löpschema har kommit. Denna vecka blir det ett snabbare distanspass, ett backpass och ett "långpass", samt tillhörande styrkepass. Gjorde utfall igår, vilket inte hör till mina favoriter, och imorse när jag vaknade hade jag ont i rumpan. Det behövs inte mycket så kommer träningsvärken som ett brev på posten... Som sagt; styrka är inte min starka sida, men jag ska verkligen försöka vara noga med det den här vintern så håller kroppen kanske lite bättre?

2 kommentarer:

  1. Gillar mitt betyg!:) Jobbig spinning, så ska det ju vara! :) Tufft pass ikväll, härligt och höra att det sved i lårmusklerna! :)

    Grymt bra med utfall! Och du, styrkan ska vi fixa denna vinter! :)

    SvaraRadera
  2. Du är värd toppbetyg flera gånger om på dina spinning och corepass!!
    Tack för att du peppar mig i min kommande styrketräning - det lär behövas:)

    SvaraRadera