fredag 4 november 2011

Det gäller att passa på!

Jag  utgår från att förkylningen som drabbat övriga familjemedlemmar ligger och lurar på mig, bara väntar på att få sätta klorna i mig. Men jag är inte dum, jag tänker luras tillbaka genom att passa på att träna i väntan på...
Idag blev det därför ett kort simpass på 40 minuter. Det var rätt mycket folk och jag fick gasa och bromsa hela tiden. Många omkörningar blev det... Kanske är det det som kallas intervaller inom simningens värld?
Sen skyndade jag mig hem eftersom jag lovat grannen tidigare under dagen att fara ut och springa under eftermiddagen. Det är tur att hon är så idog och frågar mig hela tiden, idag kunde jag inte säga nej - jag är ju rädd att hon ska sluta fråga.
Vi sprang 7 km i duggregnet och hann avhandla jobb, träning, sjukdomar och julfirande innan vi var hemma igen.
Nu blir det fredagsmys med familjen, jag har lovat att jag ska vara med och spela Mario Kart. Vad de inte vet är att jag tänker spöa skiten ur dem och ta hem segern!

2 kommentarer:

  1. Härligt med sim och löp! Det är rätt fortsätt att lura förkylningen!

    Hoppas vi ses snart! Du kanske vill följa med på något pump pass? :)

    Lycka till med mario karten!! :)

    SvaraRadera
  2. Pump är ett sånt där skräckblandat pass, kul med styrka men hu för den träningsvärk man får första gången... Jag håller utkik på din blogg om när du är på gång, så kanske jag kan passa in. MEN; jag kommer stå längst bak och skämmas med mina 1 kg-vikter:-D

    SvaraRadera