söndag 13 november 2011

Smyger igång

Fy vad det är tråkigt att vara förkyld och hängig! Den här helgen har jag verkligen tyckt synd om mig själv. Jag har varit rastlös och lite stingslig under den senaste tiden, antagligen för att jag inte har kunnat röra på mig. Det har verkligen varit en förkylningens boning här hemma, men nu äntligen börjar vi se ljuset så smått.
Ikväll bestämde jag mig för att testa formen lite genom att ta en löprunda i sakta mak tillsammans med mannen. Det gick bra! Visserligen var det inget tempo att tala om och sträckan var blygsam; dryga 5,5 km - men jag är SÅ nöjd med att komma ut och röra på kroppen och få frisk luft i lungorna.
Nu hoppas jag att vi har gjort undan vår del i den här vinterns kommande förkylningar!
Det blev premiär för Icebugsen ikväll. Det hade säkert gått bra utan, men det var lite småhalkigt på sina ställen så de kom väl till användning. Det måste vara de bästa dubbskor för vinterlöpning som finns, jag är så otroligt nöjd med dem!
Efter löppasset blev det 30 minuters yoga med fokus på höfter och hamstrings, suveränt att köra efter att man sprungit så man får stretcha kroppen lite extra.
Nu blir det kvällsfika och sedan skönhetssömn!

Det är riktigt mörkt ute nu, ingen snö i sikte som ljusar upp tillvaron.

Tredje säsongen med bugsen, hoppas de håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar