söndag 16 oktober 2011

Super-duper-dag!

Det har gått många dagar utan någon träning överhuvudtaget (kort pass på träningscykel räknas inte, även om många bäckar små...). Anledningarna har varit tidsbrist och brist på motivation till att göra något åt tidsbristen. Så dag efter dag har passerat. Men så blev det söndag och då tog jag igen lite av det jag missat.

Var iväg till badhuset idag. Medan barnen åkte vattenrutschkana och lekte för fulla muggar så simmade jag och mannen. Jag crawlade 84 längder; varvade 10 vanliga, 10 med flytdolme och 10 med paddlar och så vidare. Det gick rätt bra, det var skönt i bassängen och trots att det var en del folk så gick omkörningarna bra - de få jag nu gjorde.
Bytte om till springkläder när jag kom hem och gjorde min lilla runda. Fast jag tjuvkörde en dryg kilometer extra; landade in på 5,2 km. Vilket väder, helt underbar dag för löpning. Avundas alla långdistansare en dag som denna! Hur som helst; fötterna kändes helt okej efter min lilla tur.
Sen blev det middag och lite andra vardagsbestyr innan jag slutligen körde 35 min cykling på trainern. Min man har införskaffat en sådan och jag kan ju inte säga att jag tycker att det är kul, men det är helt okej iallafall. Provade att se på True Blood på datorn under tiden, men det blev så långtråkigt så det blev Spotify istället.
Så jag har gjort ett litet mini-triathlon, om än med ordentlig vilotid mellan varje gren. Och ska man vara riktigt petig så har jag nog gjort ett quadrathlon (eller kan det heta kvartathlon??), eftersom hela förmiddagen har gått åt till att måla väggar och tak i vårt förråd. Det tog ordentligt i spaghettiarmarna!

Känns inte som att vintern lurar runt hörnet...

Så otroligt vackert - perfekt springväder!

Tack kära fötter för att ni höll, även fast jag tjuvade en kilometer extra.
Nöjd och glad efter simning och löpning!
Sista etappen - herrejisses vad svetten droppade!
Nu ska jag avsluta kvällen med en riktigt mumsig räkmacka och the!

3 kommentarer:

  1. ÅH vilken härlig dag, triathlon när det är som allra bäst :) Fina höstbilder! Jag fick inte njuta av det fina vädret, har jobbat och tentapluggat :( trist!

    Cykla på trainer kan bli en aningens segt, men det går om man har någon bra musik till! Sålde min förra året och det ångrar jag nu..vill ju vänja mig vid min nya kärlek i vinter. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter en ny.

    Hoppas vi ses något i veckan!!
    Åh gott det låter med räkmacka!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag föredrar musik framför någon TV-serie eller film. I mitt huvud ekade dina peppningar som du kör på spinningen, så det var rätt kul faktiskt. Även om det inte på långa vägar kommer i närheten av dina spinningpass:)
    Ja, du får nog investera i en ny trainer; du kan ju inte låta kärleken stå hela långa vintern. Har den kommit ännu?
    Ha en jättebra vecka Lina, vi ses alldeles säkert;)

    SvaraRadera
  3. Åhh! Vad härligt det såg ut! Och 84 längder! Skämtar du?! Galet långt. Du kommer ju bli en ironkvinna du med - det hör ju jag det :)

    Nu blev jag ju nästan sugen på att simma också... Låter härligt med en lugn bassäng och om de släcker ner så att det liksom blir en lugn stund och inte bara stoj och stim...

    SvaraRadera