fredag 21 oktober 2011

Hemmaträning

Det har varit lite körigt att få ihop träningen den här veckan. Sonen är fortfarande sjuk så jag och mannen har turats om att vara hemma. Samtidigt är det ett väldigt högt tempo på jobbet plus att dotterns klass hade halloween-disco igår, där vi är klassföräldrar och därför behövde baka en massa fika till föräldrar och barn. Vi agerade även dj:s och satte ihop en lagom poppig spellista på Spotify. Som sagt, det har inte blivit mycket tid till träning...
Men ikväll tog jag mig tid. Jag blev lite sen hem från jobbet, så medans mannen lagade en fantastiskt god middag bestående av bland annat lax och musslor så satte jag mig på trainern och cyklade i 45 minuter. Fördelen med träning hemmavid är att man sparar tid, nackdelen är att det inte känns så socialt; inga människor att titta på och ingen peppande instruktör. Det gick bra iallafall, jag försökte köra lite intervaller, backe och tempo. Svetten sprutade och jag var väldigt nöjd efteråt! Nu hoppas jag få in lite träning under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar