måndag 10 oktober 2011

Härlig träningskväll!

Gjorde en mini-Lina ikväll:
Körde först ett spinningpass som hette duga med the Ironwoman herself. Herrejisses vad kul det var! Och jobbigt! Svetten sprutade och det brände ordentligt i låren. Allt detta ackompanjerat av Linas hejarop och fina pepp! Trodde att jag skulle trilla av cykeln där ett tag, för att jag var så trött efter ett intervall-set. Men jag överlevde även denna gång och var mycket nöjd efteråt.
Raskt torkade vi av cyklarna, traskade vidare in till ett core-pass med samma fantastiska instruktör. Tungt det med, men det tar sig!
Slutligen bytte jag om till torra kläder, lastade i mina övriga kläder i min dotters lilla ryggsäck som hon var så snäll att låna ut till mig i morse och sen sprang jag den drygt 4 km korta sträckan hem. Det är ju min springdag idag! Och det är fortfarande 4 km som gäller... Men jag är så glad att jag får springa överhuvudtaget!
Och visst, det var lite tungt; det tog ett tag innan löpsteget kändes naturligt - hade säkert sprungit 3 km innan det kändes bra. Sen var det lite irriterande att ha innehållet i säcken skramlandes vid öronen, men jag ides inte stanna och packa om. Däremot satt säcken som en smäck på ryggen och jag inser att jag skulle behöva en egen säck för transportlöpning men det får bli en senare investering.
Nu är jag trött och mer hungrig, dags för kvällsfika!

1 kommentar:

  1. Åh det är så kul när du är med! Blir så himla glad av dina fina ord! Härligt att du toppade kvällen med en löptur! Bra jobbat! :)

    Och tack för din fina kommentar! Jag är ruskigt sugen på Hawaii, men resan är lång, först måste jag kvala in och göra en riktigt bra tid. Funderar på vilken Ironman tävling jag ska anmäla mig till. Kan hoppas att Kalmar blir en kvaltävling till Hawaii, det råder fortfarande förhandlingar. Drömmar och funderingar präglar min hjärna ;)

    Ikväll kör jag som sagt spinn75, sen har jag lördagsspinnen kl 10 som du också är varmt välkommen på! :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera