torsdag 6 oktober 2011

Domen

Känns nästan som att jag har vunnit på lotto! Var till sjukgymnasten idag som konstaterade att jag med största sannolikhet har en lättare inflammation i muskelfästet under hälen. Det är okej att springa om jag springer 3-4 km varannan dag under 2 veckors tid och ifall det känns okej med hälarna under tiden. Har därför varit ut en sväng ikväll - hela 4 km. Wohoo. Det var så skönt! Jag älskar att springa när det är höst. Ikväll var det lätt regn men ändå ganska varmt; +10 grader vilket gjorde att det var ett perfekt löparväder i mitt tycke.

Om en dryg vecka ska jag tillsammans med min sjukgymnast till en ortoped som ska få kika på varför min höft är så risig. Har testat mig fram med snabba intervallpass under en period, för att se om kroppen rätar upp sig och därmed korrigerar höftbekymret. Har kört ett specialprogram för bålmuskulaturen för att få samma effekt som intervallträningen (rakare kropp). Har också vilat kortare perioder eftersom jag dels tappade motivationen men också för att jag slog knät när jag ramlade med cykeln. Inget av ovanstående har hjälpt mig att bli bättre i höften. Därför testar vi nu med ett besök hos herr Ortoped. Jag hoppas att han säger att det bara är att stoppa in en specialsula i dojjan och sen är det klart. Önska kostar ingenting.

Man får vara glad nöjd för det lilla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar