söndag 23 oktober 2011

Kort löpning

Idag har det varit full rulle på hemmaplan. Känns som att jag hunnit med mycket, men hade velat hinna ändå mer. Största oket föll från mina axlar när tvättstugan var tömd. Herrejisses, det som görms i snö kommer fram vid tö kanske man kan säga. Det var rena rama fyndhörnan i den stooora klädhögen. Men nu är den ett minne blott och tvättstugan har blivit dubbel så stor.
Bäst idag var att jag hann med en löprunda på förmiddagen. Det blev 6,6 km i väldigt lugn takt. Hade bekymmer med flåset idag också, jag funderar på om sonens baciller har hittat mig utan att jag vet om det ännu? Ska se till att sova ordentligt den här veckan (hur lätt det nu kan vara när man har en liten kille som hostar stup i kvarten) och äta bra så att jag inte åker på en liknande dunderförkylning som han har, den är ruskig.
Efter min löprunda idag så körde jag lite prehabträning för att förebygga löparknä. Tänkte att det är lika bra att dra igång alla såna där små övningar i god tid eftersom det verkar komma nya överraskningar hela tiden. Körde kräftgång med gummisnodd, ett tips från coachen tidigare i år när jag åkte på löparknä. Genom att stärka utsida höft så stärker man även knät, bra va?
Hade även velat hinna med att simma idag, men det får bli till veckan istället. Dygnet har fortfarande inte mer än 24 timmar. Fast även om det hade haft 27 timmar så stänger badhuset kl 15.00 på söndagar iallafall.

Kassa bilder men ni fattar grejen.

Rak rygg och böjda knän, sen traskar jag ett varv åt höger och sen ett åt vänster.

Imorgon hoppas jag hinna med järnladyns spinning & core-pass, dom är riktigt roliga men ack så jobbiga.

2 kommentarer:

  1. Gör ett nytt försök att kommentera. Det verkar inte fungera när jag är på jobbet tyvärr...

    Jag är impad att du gjort rehab-övningar. Men är man motiverad så är det ju lättare förstås :)

    Men Linda, var det dig jag såg på stan i lördags? Jag är så van att jag "känner igen" folk men att jag bara inbillar mig för jag känner ju typ inga i den här stan. Så tittade jag och sen tänkte jag: Men det där var ju faktiskt en jag kände, eller var det det? :)

    Och på Inpuls kanske också, när du gick i trappen, jag såg inte så noga då bakom räcket? Eller är jag helt ute och cyklar?

    Saknade dig idag på spinn+core när jag äntligen var där :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju jag:) Men precis när jag kikade på dig så tittade du bort och då kom jag mig inte för att komma fram och hälsa... Men vänta bara, nästa gång då ska jag heja!
    Jag var för trött igår (se dagens inlägg). Jag hade t o m packat väskan och skulle gå direkt från jobbet. Men det blev hemgång istället. Hade varit kul att spinna tillsammans!

    SvaraRadera