lördag 22 oktober 2011

Simning

Var iväg till badhuset idag för att köra några längder crawl. Döm om min förvåning när jag satte mig i bilen; det snöade. Visserligen snöblandat regn, men nu är det nog inte långt kvar innan det är alldeles vitt ute.
Det blev ca 70 längder crawl, men det gick lite tyngre idag. Tyckte att andningen var jobbig och det kändes som att pulsen drog iväg rejält med en gång. Det var nog först i slutet som jag tyckte att jag fick in något slags flyt i både andning och armtag. Hade även tänkt springa mina 6 km, men just nu lockar värmen och myset inomhus alldeles för mycket.

2 kommentarer:

  1. Vi satt i cykelsalen och när jag tittade ut såg jag snöflingorna, snacka om att man blev förvånad. Jag sa att som smålänning som man är så kändes det lite tidigt ;) Men tycker det är fint när det väl blir vitt!

    70 längder är ju grymt!! Andningen tycker jag också kan svänga, ibland känns det verkligen jättejobbigt, som att man knappt får luft. Tycker du kämpar på riktigt bra med simmet!

    Kanske ses vi imorgon? :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att simningen har blivit riktigt rolig, även om den är väldigt jobbig. Men jag stretar på. Mitt mål är att inte behöva vila vid kanten efter varje längd, men det är långt kvar dit:)
    Jag siktar på att sitta på hojen hos dig imorgon kväll, beror lite på hur det är med den lilla sjuklingen här hemma...

    SvaraRadera