tisdag 18 oktober 2011

Besök hos el doktore

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dagens besök till farbror ortopeden. Det blev varken bra eller dåligt. Han kunde inte hitta vad höftproblemet beror på. I och för sig är ju det bra, för då kanske det inte är så farligt? Men å andra sidan kommer jag att få dras med detta ett tag framöver. Det går ju att springa så det är  ingen större kris, men ska jag ge mig på lite längre distanser så är det ju inte så där jättemysigt med en gnagande känsla i höftbenet.
Planen är nu att öka distanserna sakta men säkert så att hela kroppen hänger med (läs fötterna). Sakta men säkert innebär följande; denna vecka 6 km löpning varannan dag. Nästa vecka 7 km löpning varannan dag. Och så vidare - ni fattar upplägget. När jag kommer upp i längre distanser kring 20 km är tanken att jag ska träffa sjukgymnasten och ortopeden igen i direkt anslutning till avslutat löppass. De ska då se om det går att lokalisera exakt var i höften smärtan sitter. Det gick nämligen inte att framkalla smärtan genom att vrida och vända i benet, hur mycket han än försökte. Så då får det bli plan B.
Blev därmed 6,6 km löpning i lugn takt tillsammans med mannen ikväll. Vädret var faktiskt riktigt mysigt, det blåste ordentligt och regnet piskade så att vi trodde det var hagelkorn där ett tag. Men efter halva rundan vände vi och fick medvind, då var det riktigt härligt springväder!

Sonen ligger däckad i feber och rejäl hosta. Får se om jag klarar mig undan, eller om bacillerna redan ligger och lurar i kroppen. Jag hoppas att jag slipper denna omgång...

1 kommentar:

  1. Grymma ni är och springer i denna blåst, det kanske är lite charm över det också, man känner sig extra stark som trotsar busvädret! :)

    Och typiskt att de inte kan lokalisera smärtan..hoppas att de kan göra det senare så du kan få någon rätt på höften!

    ja nu är kärleken hemma hos mig ;) Åh jag har inte kommit på något bra namn ännu, jag får återkomma för ett namn måste den ju ha! :)

    Nu ska jag stänga ner pluggverkstaden för ikväll..pjuh ogillar tentor!

    Hoppas du klarar dig undan bacillerna!!

    SvaraRadera