onsdag 9 februari 2011

Tusingarnas afton

Nu är tusingarna avklarade. Hade ingen lust i kroppen alls, den ville bara sitta inne i värmen och slappa med resten av familjen. Men jag känner det dåliga samvetets piska vina över huvudet, så självklart måste jag dressa om och avverka dagens pass vare sig jag vill eller inte. Får ju vara någon måtta med latandet, hade ju en extra fripasskväll igår...
Är lite besviken på siffrorna idag, men konstaterar samtidigt att jag är inte bättre än så här. Hade önskat att tusingarna åtminstone hade legat på 4,30-tempo men si det gick inte. Skäms t o m lite över de två sista intervallerna. Rapporten till coachen var inte munter direkt...

Dagens pass:
Uppvärmning 15 minuter i 6-minutersfart. Därefter börjar intervallerna, körde 2 minuters joggvila mellan varje.
Intervall 1: 4,37-fart.
Intervall 2: 4,34.
Intervall 3: 4,38.
Intervall 4: 4,47 (ja, här får jag allt börja skämmas lite. Benen kändes lite tunga här.)
Intervall 5: 4,52 (här skäms jag, borde ha tryckt på lite extra kan jag tycka så här efteråt. Men det är lätt att vara efterklok - eller hur;))
Nedjogg i 6,30-fart.

Dagens pass i siffror:
Distans: 9,68 km
Tid: 55,29 min
Medeltempo: 5,44 min/km

Nu ska jag stretcha och kvällsfika!

PS) Fick precis svar från bästa coachen som peppar mitt mörka sinne. Känns lite bättre nu, hon är helt enkelt bara bäst, hon MarathonMia! Tack för att du hejar på mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar