måndag 14 februari 2011

Gnällspiks-inlägg

Jag vet att jag är långt ifrån ensam att ha det motigt med löpningen på grund av kylan just nu. Men det är en klen tröst. Har inte sprungit på tre (3!) dagar och det känns i kroppen. Det kryper i den.
Helgen har varit kall. Och denna vecka började inte bra vädermässigt sett; i morse hade vi -30 grader och kylan ska hålla i sig heeela veckan. Nästa helg blir det blidväder, för då har de goa vädergudarna lovat -20. Hahaha.
Som ni säkert förstår så blev det inget långpass igår. Mailade coachen lite smått desperat och funderade hur jag skulle lägga upp veckan. Fick till svar att jag låg bra till mot schemat, så jag skulle försöka springa det som går beroende på vädret och att jag annars kunde unna mig lite extra vila. Och det kan jag förvisso göra, men då gäller det att kunna tygla stressen över alla inställda träningspass för annars tror jag inte vilan gör någon nytta för kroppen. Men i värsta fall får jag ställa mig på löpbandet, men jag har inget kort på något av gymen längre och då får man pynta ganska mycket för engångs-tillfällen. Och det har jag ingen lust att göra, så kul är det inte att nöta band. Men som sagt, i värsta fall...
Nåja. Som rubriken antydde så var detta ett riktigt gnällspiks-inlägg. Nu har jag fått gnälla av mig. Vete tusan om det känns så mycket bättre? Den värsta frustrationen hade jag kunnat bli av med, genom ett löppass;)

Glad Alla Hjärtans Dag iallfall, hoppas ni har haft en dag full av kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar