tisdag 22 februari 2011

Intervallpass

Det har inte blivit någon löpning på en HEL vecka. Jag har varit minst sagt rastlös och lite smått irriterad under den senaste veckan. De uteblivna passen har delvis berott på det kalla vädret, det har varit kring - 29 grader konstant, men också på grund av att mannen varit bortrest.
Idag drog denna träningsvecka igång med intervallpass på schemat. 8*400 m. Jag mailade Mia och meddelade statusen för de senaste veckorna samt att jag inte var motiverad eller inspirerad att göra kvällens pass, men att jag ändå skulle genomföra det. Gruvade en stund och mailade henne igen för att meddela att jag var trött och frusen och inte tänkte springa alls i kväll. Ett riktigt neggo-mail var det minsann.
Men sen när jag vankat av och an här hemma så fick jag dåligt samvete, lade ut Garmin på bron och bytte om. Genomförde dagens pass, dock utan några lysande tider, men jag gjorde det iallfall!
Däremot frös(!) min Garmin under passets gång, när jag hade kört min uppvärmning och skulle trycka igång intervallerna så satt knappen fast. Hände ingenting. Fick slå av och på klockan två gånger och sedan värma den i handen innan jag fick igång den. Men sen funkade den. Måste ha kommit fukt i knappen som sedan frös...
Nåväl nu är det bara att rikta blicken framåt och fokusera på kommande pass och samtidigt hålla tummarna för skönare väder!
Ett inställt pass är också ett pass, men inte ikväll:)
Dagens pass, -21 grader:
Distans: 4,74 km (+ 2 km uppvärmning)
Tid: 27,58 min exkl uppvärmning
Medeltempo: 5,54 min/ km
400:ingarna låg på 4,30-fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar