fredag 18 februari 2011

Nu lättar det

Utan att vara allt för fördomsfull, så känns det precis som om jag har blivit pancho den senaste veckan. Ja, kanske inte fysiskt sett, men tankemässigt. All fokus ligger på vilket väder vi har. Det första jag funderar på när jag vaknar är om det kanske har blivit lite varmare ute och det sista jag kollar innan jag går och lägger mig är temperaturen. Sen pratar jag väder flera gånger per dag, känns i o f s som om alla pratar väder just nu. Och det beror givetvis på att denna köldknäpp har hängt i så länge. Skulle ha sprungit i går kväll, men då hade vi -30 så då fick det faktiskt vara för den här gången. Nu ikväll har det däremot lättat lite och vi har -22, så det kan ju hända att det kommer en vändning nu och det tar jag tacksamt emot eftersom det står intervallpass på schemat till veckan. Dem vill man inte göra i en massa minusgrader.
Den här helgen är jag ensam med barnen så då lär det inte bli något pass heller, kanske ett kortare om de är hos kompisar. Är inte så förtjust i att lämna dem hemma själva.
Men nu pågår fredagsmys och imorgon ska det blir så skönt att vara ledig och bara ta det lugnt!
Ha en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar