fredag 11 februari 2011

Löpbandspass

Idag blev det mitt första pass på löpband denna vinter. Har ju gett mig den på att jag ska fixa alla mina löppass utomhus, vilket jag faktiskt har gjort - tills idag. Skulle ha sprungit ett testlopp på 7,5 km med tidtagning igår, men det var riktigt kallt så jag skippade det och flyttade passet tills idag. Men när jag vaknade så stod termometern på -23 grader så jag insåg att det inte skulle bli något utomhuspass idag heller.
Istället packade jag ryggan med linne och tights för ett pass på löpband.
Det blev en stressig lunch, men jag fick ihop det. Kanske inte riktigt som jag ville ha det, men det blev ju av iallafall. Planen var att jag skulle värma upp i ca 15 min och därefter fixa mina 7,5 km men p g a tidsbrist (möte som drog ut på tiden) så blev det inte tid för uppvärmning. Jag körde första kilometern i 6-minutersfart som uppvärmning och sedan tuffade jag på och höjde farten allt eftersom. Körde de sista 2 kilometrarna i 4,15-fart, så svetten sprutade. Kunde ännu en gång konstatera att jag inte gillar att springa på band, det händer inte så mycket och det är varmt och dålig luft.
Men det var skönt att klara av passet tidigt på dagen, så att jag kunde ägna fredagsmys-kvällen åt min familj.
Ha en riktigt skön helg och (förhoppningsvis) härliga långpass i helgen!

Dagens pass, utan Garmin:

Distans: 7,5 km
Tid: 36,02 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar