tisdag 15 februari 2011

Kropp och knopp i samklang

Konstaterade ikväll att min coach har skapat ett beroende hos mig. Tidigare kunde det vara så att knoppen ville träna, men kroppen inte alltid hade lust. Sen Mia gjorde mitt träningsprogram som jag försöker vara duktig att följa, så har ett behov vuxit fram i kroppen. Kände det så tydligt idag. Min kropp och knopp var i samklang helt enkelt, jag ville springa och kroppen kändes rastlös. Tänkte att en liten runda kunde vara på sin plats trots kylan. Bylsade på mig enormt mycket kläder; 4 par långkalsonger och 5 par tröjor, tights + jacka, mössa och två buffar över den och slutligen min Airtrim. Sedan bar det iväg ut och oj vad kroppen tyckte att det var skönt!
Det enda som var lite besvärande var kylan som fick fäste i mina ögonfransar och klibbade ihop dem så jag fick ett begränsat synfält. Annars gick det riktigt bra! Dagens pass enligt schemat låg på 6 km, jag brände på ytterligare 1 km och kände mig helnöjd med det.
-26,3 grader (enligt det nedre fältet, bry er inte om klockan som inte är ställd i det övre...)


Dem av er som inte har en Airtrim; skaffa bums. Mumma för kalla vinterdagar!
Igår var det som bekant Kärlekens stora dag. Vi brukar fira den för våra barn, de tycker att det är mysigt men för oss vuxna är det lite si och så; ibland kommer vi ihåg och ibland hinns det inte riktigt med. Men igår överraskade min man mig med att ha köpt två presenter! Gissa om jag blev överraskad? Och det var så bra presenter; ett par nya vinterhandskar + ett par Craft löpar/skidhandskar. Har testat dem båda idag och är supernöjd. Löparhandskarna fick verkligen ett tufft testpass eftersom det var så pass kallt ute, men de höll värmen (och jag fryser extremt lätt om händerna) hela passet. Tusen tack mannen min!

Dagens pass:
Distans: 7,03 km
Tid: 38,23
Medeltempo: 5,27 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar