onsdag 2 februari 2011

Lätt distans

Idag fick jag mina kompressionsstrumpor från GoCoCo. Snacka om bra service de har. Beställde ett par, tog 2 dagar så hade jag dem i postlådan. Tyvärr visade det sig att det var fel storlek så jag kontaktade dem och frågade om jag kunde få byta. Inga problem, bara skicka tillbaka. Och vips hade jag en lika snabb leverans tillbaka igen med ett par nya, något mindre, strumpor.
Så på dagens lätta distanspass fick jag inviga dem och ja; de är jättesköna. Men idag skulle jag ha behövt ett par GoCoCo-strumbyxor för mina ben var ganska möra efter gårdagens intervaller. Det var inte bara i vaderna det kändes, utan även i låren.
Hade lite tidspress i kväll eftersom jag ska på tjänsteresa i två dagar och jag har inte hunnit packa i ordning någonting. Så takten blev lite högre än vad jag tänkt, siktade på 6-minutersstrecket, men det kändes ändå bra i kroppen. Nu blir det ingen löpning på 3 dagar, om jag inte hinner klämma in ett extra pass på lördagen. Annars återstår långpass på söndag, 20 km, och därefter kommer en intensivvecka som invigs med ett "tusing-pass". Jag gruvar redan...

Dagens pass:
Distans: 8,79 km
Tid: 47,19 min
Medeltempo: 5,23 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar